НАУКИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО: НАЧАЛНА ПЕДАГОГИКА, ЛИДЕРСТВО И МЕНИДЖМЪНТ В ОБРАЗОВАНИЕТО
Проекти
Проект „Укрепване на мрежите „Втори шанс“ в Европа“ (S2CENE - STRENGTHENING SECOND CHANCE NETWORKS IN EUROPE). Дата на публикуване: 16.11.2022
Проектът е посветен на изследване и търсене на иновационен подход за намаляване на лицата, отпадащите от образование; идентифициране на мерките срещу този процес в България, Франция, Португалия и Хърватска; консолидиране на организации от БГ (НПО, училища и др.), които могат да се включат в Европейската мрежа за споделяне на опит усвояване на ноу-хау. Финансира се от Европейската комисия по програма Еразъм+; дейност КА3.
Проектът има за цел да разшири европейската мрежа на училища "Втори шанс" като създаде национални мрежи в България и Хърватия. Стремежът е да се привлече подкрепата на взимащите политически решения и така да се осигурят условия за развитието на този тип образователни възможности в двете посочени страни.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Проект „Growing the Life Worth Living Network in Higher Education“. Дата на публикуване: 01.09.2024
Проектът стартира през 2024 г. и ще продължи до 2026 г. Неговата цел е да разшири и задълбочи мрежата „Life Worth Living“, създадена от Университета в Йейл, като НБУ е единственият университет от Югоизточна Европа, приет за участие. Проектът се фокусира върху въвеждането на нови подходи в обучението на бъдещи образователни лидери, които да насърчават студентите да изследват основните въпроси за живота и личностното развитие.
През юли 2023 г. координаторът на проекта, гл. ас. д-р Лъчезар Африканов, представи НБУ на откриващото събитие в Университета на Исландия. В рамките на проекта ще бъде адаптиран курсът „Лидерство в образованието“ за студентите по начална педагогика, като той ще включва нови методи и съдържание, споделени от мрежата „Life Worth Living“.
Проектът предоставя възможност на студентите да развият своите лидерски умения, като съчетават теоретични знания с личен опит и самоанализ, които ще им помогнат да се справят с комплексните предизвикателства на съвременното образование.