facebook

НАУКИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО: НАЧАЛНА ПЕДАГОГИКА, ЛИДЕРСТВО И МЕНИДЖМЪНТ В ОБРАЗОВАНИЕТО

Новини

2-1_678x410_crop_478b24840a
14.11.2024 16:36

Ролята на менторството в подкрепа на учителите

На 8 и 9 ноември 2024 г. в Интер Експо Център, София, се проведе Националната конференция „Умения за иновации в образованието“, организирана от Център за творческо обучение. Събитието привлече над 500 участници – учители, директори, образователни експерти, представители на институции, както и ученици с иновативни проекти. Конференцията обедини специалисти от различни области, които обмениха опит и представиха добри практики, свързани с новите технологии, социално-емоционалното образование и менторската подкрепа в образователната сфера.

 

 

Важен акцент в програмата беше представянето на гл. ас. д-р Лъчезар Африканов от Нов български университет, който говори за значимостта на менторството за педагогическите специалисти. По време на изказването си д-р Африканов подчерта необходимостта всеки учител да има достъп до менторска подкрепа, която да го насочва и вдъхновява в професионалното му развитие, особено в съвременната динамична образователна среда.

В своето изложение д-р Африканов акцентира върху качествата, които трябва да притежава добрият ментор – фокус върху учениците, умения за мотивиране, подпомагане на научаването и прилагането на нови знания, както и оценяване на постигнатите резултати. Той представи и два европейски проекта, които целят да подкрепят учителите чрез менторство. Първият проект, „Life Worth Living: Caring for our Educators and Principals (LIFE)“, е насочен към подобряване на благосъстоянието на учителите и директорите, а вторият, „AI Navigators“, изследва възможностите за използване на изкуствен интелект за допълнителна подкрепа на педагогическите специалисти.

С участието си в конференцията д-р Африканов даде пример за значението на менторството като съществен фактор за успешното развитие на учителите и подобряване на качеството на образованието в България.